onsdag 26 januari 2011

Tips!

Måste dela med mig av min mellis jag äter varje dag för den är så god =) Det är en simpel smoothie som smakar smaskens!

Det som behövs är:
- ½ dl proteinpulver i smaken; vanilj, blåbär, blåbär/vanilj, jordgubbe eller annan "fruktig" smak
- en skvätt Fun Light wildberrys, ca 1-2 msk uppskattningsvis
- ca 1 dl vatten
- 100 gram bär, tex jordgubbar och hallon i valfria proportioner. Jag har ca 60-75 jorgubbar och 25-40 hallon

Värm bären en aning men inte så de blir varma, jag brukar köra dem 20 sek i micron. Jag brukar ha i allt i en shaker (för proteinpulver) och värmer även i den. Ha sedan i en skvätt fun light, vattnet och sedan proteinpulvret. Mixa sedan med en stavmixer tills allt blandat sig och till sist drick och njut =)

Vill man så kan man göra som Tim och ha i lite havregryn för att få den mastigare och med lite mer kolhydrater.

bild från google min shaker är inte lika glamorös

Inga kommentarer: