onsdag 12 januari 2011

Nu så!

All energi jag hade imorse höll i sig under hela dagen och kvällen fram tills nu när jag väljer att lägga ner böckerna och övningsuppgifterna för idag. Tyvärr så fick mycket av min energi gå iväg i frustration då jag vill kunna allt på en gång då jag förstått under genomgång men som jag senare får inse att det krävs övning för att kunna och framför allt komma ihåg. Jag vill att övningar jag sitter med ska gå fort eftersom jag förstod allt när de var med under undervisningen och stressar inte av när jag inser att jag inte kan allt som ett flytande vatten utan måste tänka efter ordentligt och resornera mig fram. Har iaf suttit en massa nu och mer går inte in idag, jag får fortsätta imorgon och ska då ta och göra samma uppgifter som jag suttit med idag och hoppas då att övningen gett färdighet. Istället ska jag nu ta och äta mitt kvällsmål (kvarg och funlight), hoppa in i duschen och sedan sova för trots att jag är ledig imorgon ska jag upp tidigt för att hinna med all träning snabbt och sedan sitta och plugga hel dagen. Jag gillar egentligen inte att stressplugga inför en tenta men jag vill heller inte riskera att få göra en omtenta, jag gör hellre allt för att inte få en och får en bara om mitt bästa inte räckte till.

Inga kommentarer: