onsdag 19 januari 2011

Sådär ja!

Efter ytterligare en promenad i solen, en massa cola zero och lunch lyckades jag få arslet ur vagnen och började läsa artiklar. Skönt att nu 5 av 12 stycken är lästa och att jag insett att det inte är speciellt jobbigt att sitta och läsa dessa artiklar. Har även gjort check-listor för resten av kvällen samt morgondagen och fredag. Jag blir mer motiverad att göra saker om jag har det uppskrivet och eftersom kan bocka av. Det är likadant med träningen och de mål jag har, har jag dem nedskrivna blir det av och jag känner mig mer motiverad att genomföra det. Mina mål finns i kolumnen till höger och min träning finns inbokad i almanackan så pass exakt att det stämmer på tiden. Hade inte målen vart nedskrivna hade jag lätt gett upp och ändrat målet konstant till att nästan inte bli något alls och träningen blir bättre av om den är nedskriven, ingen chans till fusk eller slapp.

Idag känner jag inte riktigt igen mig själv. Jag känner mig grå och har stora påsar under ögonen. Känslan av att jag inte kommer att klara dieten eller att det är något fel på den så att jag inte kommer att gå ner mer ligger som ett orosmoln i huvudet. Jag försöker tänka positivt och glädjas åt det jag presterat. Imorgon är en annan dag.

Inga kommentarer: