onsdag 26 januari 2011

Pust!

Såhär trött såg jag ut efter 45 minuter intervaller på crosstrainern, det syns inte riktigt men jag var helt röd i ansiktet och svetten rann. Byggde upp ett riktigt jobbigt intervallpass med många tempoökningar mest snabbt 30 sek och sedan 45 sek "vila/återhämtning" men även en del pyramidstegringar, dvs tyngre och tyngre i 30 sek intervaller. Efter alla år i spinningsalen så har jag lärt mig knepet att inte få ont i fötterna efter omkring 30 minuter so väldigt många får på crosstrainern. Det gäller att inte knyta skorna för hårt utan hellre ha dem ganska lösa så fötterna kan svälla pga av cirkulationen och värmen. Frukosten när jag sen kom hem smakade sjukt gott och det fick bli 1 ½ portion yoghurt idag (3,5 dl) för det kände jag mig värd =)

Inga kommentarer: