måndag 3 januari 2011

1a dagen


Idag blir det 1a träningspasset för året samt 1a dagen på dieten. Jag har vägt mig och mätt mig för att få en utgångspunkt att jobba efter. Nu blir det träning 5 dagar i veckan, har till skillnad från förut delat upp kroppen i en 5-split istället för 3-split som tidigare. Ska testa köra 5-split för att förhoppningsvis få mer energi i fler kortare pass för en muskelgrupp. Fördelen med 5-split blir också att de tar mindre tid per pass vilket är bra när jag ofta tränar innan föreläsningar på morgonen eller under lunchen. Kör också cardio 45-60 minuter 6 dagar i veckan vilket blir för iaf 5 av de passen på morgonen innan frukost. Tänker väga och mäta mig varannan vecka istället för varje vecka för att kunna se lite större förändringar. Kost-schemat sitter uppe på kylskåpet för att ständigt påminna mig om vad jag ska äta och varför.

Inga kommentarer: