onsdag 5 januari 2011

Diet-mums

Under den här dieten kommer jag inte att ha några så kallade ätardagar då jag kan äta allt jag är sugen på t.ex godis, kakor eller liknande. Istället kommer jag att ha en "socialdag" i veckan där jag kan äta ett av mina mål utan att hålla mig till dieten. T.ex kan det vara att jag äter potatisklyftor till maten och/eller gör en kalorisnål efterrätt att äta. Den "socialadagen" infaller av enkla skäl på lördagen men kan vara på någon annan dag. "Ätardag" kommer dock att finnas några få gånger under dieten, för närvarande (och troligen de enda) är det 2 dagar, när min systerdotter fyller år och påsk. De dagarna kommer inte bestå av en massa överätande men på min systerdotters födelsedag så kan jag äta där utan att ha en massa matpreferenser och jag kan ta något till fikat. Till påsk kommer det mer vara att det kanske blir lite godis till eftermiddagen/kvällen, ingen skillnad annars.

Exempel på 3 efterrätter

Varmt äpple med t.ex kanel och kardemumma tillsammans med keso eller kesella. Värm äpplet i antingen micron, ugnen eller stek det i lite fett och krydda sedan om man vill.

Varm banan med keso eller kesella. Värm bananen eller stek den, krydda om man vill med t.ex kanel.


En av mina favoriter! Kesella med varma bär. Värm bären i micron och ät med kesellan som kan "kryddas" med vanilj (helst ren vanilj istället för vaniljsocker)

Inga kommentarer: