söndag 2 januari 2011

Hur det gick

2010 bestod av ganska diffusa mål som nu i slutänden är lite väl svåra att mäta men som jag iaf kan få lite grepp om.
  • Jag ville springa 3 gånger i veckan i snitt. - Ett mål jag tycker att jag uppnått. Skada kom i vägen jan/feb men efter det rullade det på med löpning allt mellan 3-5 dagar i veckan i vanliga fall (ca 6 gånger i extrem fall). Har nu inte sprungit sedan november igen pga överansträngning men jag har verkligen satsat helhjärtat på löpning 2010.
  • Jag ville senast den 30 Maj 2010 springa 30 minuter i sträck utan vila. - Klarade det tillsammans med min syster 28 Maj trots att jag haft 3 månaders uppehåll. Jag var så otroligt stolt över mig själv och efter den dagen kände jag att jag kunde klara allt, bara jag vill!
  • Jag ville utöver löpningen träna minst 2 övriga pass i veckan i snitt under året 2010. - Någon jag absolut gjort. Aerobics, Boxning, Dans, Spinning och styrka har ingått i min vanliga veckorutin.
  • Jag ville senast 31 December 2010 klara 30 armhävningar på tå. - Klarade målet med bravur. I slutet av Juni gjordes det över 30 armhävningar på tå, något jag klarar än idag (klarar till och med många fler).
  • Jag ville dela upp mina mål i delmål och ge mig själv belöningar vid måluppfyllelse. - Det har jag inte vart bra på, bara en gång har det inträffat.

Under året har jag också gjort andra saker jag är stolt över och då framför allt:
  • Vågade anmäla mig för boxningsuttagning - Jag blev inte uttagen, inte min motståndare heller, men jag gjorde det trotts att jag först inte trodde jag skulle våga
  • Hittade balansen i min kropp, kom över ångesten och rättfärdigandet av mat i form av träning och gick ner 13 kg till följd.
  • Lyckades bra med mina studier =)

Inga kommentarer: