fredag 21 januari 2011

Skit!

Jag var så glad, jag var så pigg, jag gjorde mitt bästa Bic/tric pass någonsin på gymmet, jag ökade rejält i så många övningar men någonstans där på slutet så försvann allt. Jag skulle bara avsluta med lite mage och jag kände hur huvudet började kännas tungt och bullta, det började samtidigt kännas som om frukosten var på väg upp igen. Efter hälften gjorda sit-ups fick jag ge mig, jag klarade inte mer. Energin har helt lämnat mig, kroppen är trött, huvudet värker, magen protesterar och jag känner en illamående klump i halsen.

Samtidigt så är jag sjukt sötsugen, jag vill ha allt, funderar på om jag får köpa den där godispåsen eller hämta den där tårtan som vi har som gåva från ICA? Jag har sagt att jag inte får för jag är på diet, men samtidigt så är det klart att jag får, alla faller någon gång och sen måste klättra upp igen. Får jag sitta och böla över mina besvär tillsammans med godispåsen eller tårtbiten eller vad det nu kan vara? Jag vet att jag får, men jag vet samtidigt och jag sedan kommer att sitta med ångesten i halsen och ännu mera gråt. Jag får men det är säkert inte värt det.

Inga kommentarer: