måndag 10 januari 2011

Ben


Körde ben under lunchen idag och tror nu att de kommer ge mig en liknande träningsvärk som förra veckan, det gick dvs bra under passet för mig men mina knän vill egentligen inte hålla med. Sista året i högstadiet lyckades jag göra illa mitt högra knä för första gången under en innebandylektion och har efter det slagit upp skadan 2 gånger men aldrig tillräckligt för att behöva hoppa på kryckor igen (iaf inte vad jag kan minnas). Jag skulle in för operation men valde själv att ställa in den då smärtorna upphörde och det fick "läka lite av sig självt". Har även vridit till vänstra knät ett par gånger men då sluppit akuten, röntgen och kryckor men de gör fortfarande ont ibland.

Smärtorna har smått kunnat komma tillbaka då och då men inte som nu när det under benpassen "knäpper" i dem vilket känns väldigt obehagligt och som sedan bidrar till smärta. Det är få övningar som egentligen känns helt 100 under benpasset vilket känns så otroligt tråkigt, även om jag i vissa övningar kör jätte lätt så knäpper det i knäna ändå =( Knäböj kommer till exempel aldrig bli ett alternativ för mig då varje gång jag testat så har det gjort jätte ont. Än så länge går marklyften okej med knäskydd på men jag vet inte hur länge det kommer att hålla. Alla övningar för baksida lår gör egentligen ont vilket känns trist då jag inte bara kan köra framsida lår. Men nu tänker jag sluta gnällakuten och fortsätta plugga =)

Inga kommentarer: