onsdag 22 december 2010

Svacka

Jag är i en liten kost-svacka just nu, tråkigt men sant, jag är ju bara människa. Efter att min "minideff" tog slut i Lördags har inte kosten fungerat som den ska, egentligen så är det ingen fara, nån gång måste man släppa på tyglar. Men jag mår inte bra av det, jag blir seg (ingen energi av kolhydraterna här inte) och jag får ont i magen, vaknade till och med med ont i magen. Träningen dock har jag ingen svacka i, jag tränar och står i för jag tycker att det är kul men mat och annat gott det stoppar jag i mig utan hämningar. Idag blev det juleskum efter träningen, fick i mig mer än min vanliga dagsranson av kolhydrater på 100 gram skumtomtar. Min "ursäkt" är bara att alla har vi svackor och jul infaller bara en gång om året så jag njuter (förutom när jag får ont i magen).
Jag känner mig inte som en förlorare mot mig själv, någon som jag för några veckor sen skulle ha gjort. För Vinnare är de som bryter ihop, lägger sig på golvet, pustar ut, andas några djupa andetag och sedan ställer sig upp igen och kämpar för sitt mål. Förlorare däremot är de som ger upp.

Inga kommentarer: