söndag 12 december 2010

Rosig kind

Det var härligt med en promenad ute i dagsljus och strålande solsken innan lunch för en gångs skull. I vanliga fall infaller sig promenaderna på morgonen i mörker innan solen gått upp och på eftermiddag/kvällen i mörker när solen gått ner. Det var nästan 12 minus ute men jag fick känna på att jag under veckan som gått lagt på mig vätska och som nu under denna vecka kommer släppa då jag svettades som en gris under promenaden. Jag brukar bli varm och svettas lite när det är så kallt i slutet av promenaden efter 40-45 minuter men idag rann svetten efter en kvart så kylan störde mig inte. Det var bara ansiktet och framför allt kinderna som blev kalla och alldeles rosiga.

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

tack snälla för din snälla kommentar! jag kommer nog rodna en vecka!! tack!!