måndag 20 december 2010

Koppla av?


Har jag kanske lite svårt att koppla av? Svårt att ta det lite chill och bara vila utan några måsten? Ja, kanske har jag det. Jag är fortfarande uppe i "diet", kaloriunderskott och viktnedgång att jag har svårt att koppla av. Jag har i flera år fokuserat på min viktnedgång och speciellt det här året har vart extremt när det gäller diet och att gå ner i vikt, jag har också lyckats väldigt bra. Nu när jag ska äta balanserat, som jag vill och känner för har jag det svårt. Jag promenerar fortfarande varje morgon för jag tycker att det är skönt och för att jag ville hålla den rutinen vid liv, jag tränar styrketräning för att jag tycker att det är så himla kul. Men jag har svårt för att låta mig själv ta det lugnt efter det, att inte tvinga mig ut på ytterligare en promenad på eftermiddagen/kvällen som jag gjorde förut. På rutin försöker jag undvika sånt jag blir sugen på för att jag "inte borde" men nu borde jag, för jag vill. Jag ska självklart inte börja överkonsumera för att jag tycker att det är gott men självklart ska jag kunna unna mig något, till och med en knäckemacka kan jag komma på mig själv att jag inte tillåter mig att äta. Jag jobbar på det att försöka ta det lugnt för jag behöver det, min kropp behöver det innan dieten som ska kapa bort de sista tjuriga kilona.

Inga kommentarer: