torsdag 2 december 2010

Dålig dag

Usch hittills idag har det inte art en bra dag, det är en depp och ångest dag hittills med dåliga tankar om mig själv. Det började egentligen redan igår efter att jag åt de pepparkakor jag tidigare bestämt att jag faktiskt kan unna mig. Efter jag ätit dem kände jag mig inte alls lika värd dem längre och bara det får mig att bli lite deppig.

Idag började jag som om det skulle bli en riktigt bra dag. Sedvanlig frukost med äggvita, yoghurt, kaffe och vatten, efter det träning, bröst och armar samt 30 minuter crosstrainer. Samma upplägg som jag har alla dagar, de dagar det känns bra. Idag känner jag istället för att ge upp, ge upp och inse att jag inte klarar det här, att jag inte kan gå ner mer i vikt, trots att jag vill, verkligen vill. Idag känns det som att all den träning jag lägger ner och all den energi jag lägger på att äta rätt för att jag ska gå ner i vikt är förgäves, som om ett snedsteg (pepparkakor i detta fall, något gott till helgen i andra fall) ska förstöra allt och göra mig "värdelös". Jag vill så gärna nå mitt mål, jag har ett tag kunnat se mållinjen framför mig, men idag känns den riktigt avlägsen.
Idag känner jag mig "tjock"!

Inga kommentarer: