torsdag 30 december 2010

Skit

Efter att ha gått runt på stan hela dagen, shoppat nyårs "blåsan", en fin topp jag tänker ha till jeans (se bild) och haft ett underbart sällskap så mår mitt psyke inte bra. Jag peppas inte av att andra kämpar likadant som jag, jag är rädd för deras resultat och jag är rädd för vad de kan åstadkomma. Jag är rädd att de kommer lyckas men att jag inte gör det, eller att de lyckas bättre än mig, sämre eller lika skulle kännas bra, men om de skulle lyckas bättre, det kommer jag ha svårt att ta. Jag vet såklart att alla är vi olika och att det alltid kommer att finnas de som är bättre, de som lyckas få bättre resultat än mig, men för mig får det gärna vara folk jag inte känner eller vet vilka det är för dem kan jag glädjas åt och inspireras av.

Jag ska försöka känna mig snygg imorgon för just nu känner jag mig tjock och ful.

Inga kommentarer: