måndag 20 december 2010

Pigg och fräsch

Okej man kan se lite ringar under ögonen men jag är bara människa
Jag har ju "jul-lov" just nu men inte slappar jag för det! Upp klockan 7 för att fixa lite i köket och klä på sig för en promenad ute i det mörka. Tim jobbar ändå de har dagarna fram tills jul så då kan jag lika gärna ta vara på dagen och träna på morgonen/innan lunch och plugga på eftermiddagen innan han kommer hem.

Vaknade imorse och var sjukt sugen på att springa idag, en liten runda, iaf pröva 5km men jag måste avstå, vågar inte springa de 30 minutrarna innan jag vet att överansträngningen i ryggen faktiskt är borta. Jag har ingen lust att dra på mig långvariga skador igen så jag får gott vänta. Tänker testa formen och kroppen efter nyår och se hur den mår, har jag tur har skadan läkts ut. Istället får det nu bli en timmas promenad, sen styrka på gymmet och minst 30 minuter crosstrainer som är det närmaste löpning jag kommer men som inte sliter på min kropp.

Inga kommentarer: