tisdag 7 december 2010

Harmonisk morgon

Jag är så seg ur sängen de dagar jag är ledig. Idag stod klockan på 7 och jag lyckades rulla ur den 20 över. När jag väl kommit upp sen har jag inga problem med att komma igång, varma kläder åkte på samt halsduk, pannband och vantar för en 60 minuters promenad. Iskallt var det ute och temperaturen sjönk från minus 7 till minus 9 under promenaden. Harry Potter fick göra mig sällskap även under denna promenad och fick 60 minuter att gå riktigt fort, 1 ½ kapitel hinns under en 60 minuters promenad. Hemma igen var jag riktigt kall om kroppen och då speciellt benen så en dusch fick värma upp mig. Sedan har jag ätit frukost i min vanliga seg takt tittandes på en massa julgodis recept. När "minidieten" är över tänkte jag slänga ihop lite julgodis att ta med mig hem till min familj.

Resten av dagen ska jag fortsätta gå i myskläder samt plugga och tvätta den enorma tvätthögen som infunnit sig.

Inga kommentarer: