fredag 10 december 2010

Bättre

Idag har vart en mycket bättre dag än igår då jag gick och la mig arg och framför allt ledsen på mig själv som dels "sviker" mig själv och som dels ska behöva få dessa känslor över en så liten sak.

Idag fick jag en insikt jag fått förut, att vågen inte alltid är den bästa måttstocken utan måttbandet. Vågen visade samma som för en vecka sen (tack och lov att det inte var + så mycket som jag glufsade i helgen) men jag hade minskat en centimeter både i midjan (som smalast) och runt "magen" (buken, fläsket, dvs magen som tjockast). Skärpet jag använder blir bara dekoration till min klädsel då 2 nya hål behövs, det är bra resultat, även om inte vågen är med på det. Förmodligen (om jag inte hetsäter i en vecka) så kommer vikten minska ganska mycket till nästa vecka då jag under PMS (vecka innan mens) lägger på mig vätska som sedan försvinner veckan efter.

Nu ska jag mysa av Saffran-Choklad te och juldekorationen i hallen

Inga kommentarer: