lördag 11 december 2010

Lördag

Efter träningen igår (som gett mig sjuk träningsvärk i ryggen och biceps) och en snabbvisit på stan bjöd jag över Louise för god mat (som vi beställde) och Idol-final.

Idag har jag knåpar ihop ett nytt kostschema för våren 2011 med fokus på att nu få bort de sista kilona "övervikt" (är inte överviktig nu men vill vara "mer normalviktig"). De sista kilona brukar för de allra flesta som lidit av övervikt vara jobbiga och sega att få bort. Har läst på en massa och har gjort lite förändringar i det kostschema jag har nu, ett extra mål och lite mer fett är det som läggs till på nya schemat. Jag kör de på det schema jag har nu tills efter nyår pga att jag ska spendera mycket av den lediga tid jag har runt jul och nyår hemma hos mina föräldrar så av praktiska skäl sätter jag igång med det nya efter det.

Senare idag blir det en promenad, vill röra lite på min stela kropp och även lite inhandling av mat, det börjar sina i skåpen :P

Mycket räkna blir det när kostchemat komponeras. Viktigt är att jag inte äter för lite då det är mitt största problem. För lite mat gör att jag blir hungrig för mycket vilket lättare leder till oönskat småätande.

Inga kommentarer: