fredag 1 oktober 2010

Valet och kvalet


Jag älskar rutin och jag hatar att gå ifrån mina planeringar. Varje vecka planerar jag vad jag ska göra under alla dagar, skola, träning, vad jag ska plugga etc. Idag när motivationen tryter lite grann och kroppen gnäller på vissa ställen då blir det svårt i mitt huvud.
Mitt ena knä värker värre än vad det gjort tidigare och det mest optimala skulle säkert vara vila eller iaf aktiv vila vilket skulle innebära max promenera. Men jag brukar träna på fredagar, det är min plan och det hör till min rutin så att inte göra det blir automatiskt ångestframkallande för mig. Jag känner att knät kanske känns bättre under passet, det kanske bara behöver uppvärmning och att om jag inte tränar kanske jag inte har motivation till att göra det på måndag heller....

Det återstår att se vilken del av mig som får bestämma. Jag vill fortsätta gå ner i vikt och det är det ångestspöket som gärna kommer på besök vid dessa tillfällen.

Inga kommentarer: