torsdag 14 oktober 2010

Dålig energi

Igår hade jag förväntningar att beta igenom en hel del plugg men min energi räckte bara till träningen.... Morgonpromenaden traskades igenom som vanligt och på gymet hade jag bra energi och fick en otroligt bra kontakt med musklerna i övningarna så idag har jag träningsvärk lite överallt.

När jag sen skulle plugga hade all energi försvunnit och jag var extremt omotiverad att plugga. Lite blev gjort och jag drog ut för att springa lite istället för att försöka kämpa fram ett par rader i min journal. När jag började springa kom all energi tillbaka till mig och satan så jag sprang! Jag brukar hålla igen lite under rundan för att orka öka ordentligt på slutet men igår körde jag "bära eller brista" och tryckte på i varje steg från början till slut. Minsta lilla ställe där det gick att öka gjorde jag det och det resulterade i nytt PB på index rundan och då sprang jag med ordentlig träningsvärk i benen!
Jag är så tacksam över min kropp som orkar träna och stå ut med mig när jag utmanar den hela tiden. Jag är också tacksam över mitt huvud som inte kommer med dåliga bort förklaringar att inte träna. Alla kan och alla hinner träna, planering, disciplin och prioriteringar är nyckeln. Jag hinner plugga, laga mat, lata mig framför Tv:n, umgås med folk och träna =)

Ett litet tips för att hinna träna när tiden är en begränsande faktor är att gå och lägga sig i tid och då också komma upp tidigare på morgonen för att hinna träning innan skola eller jobb (beroende på när man börjar arbeta!). Det är jobbigt som fan i början men efter ett par veckor är det rutin och det ger så mycket för resten av dagen att ha vart ute och rört på sig på morgonen + man får frisk luft!

Inga kommentarer: