söndag 24 oktober 2010

Lite surt

Jag vet inte riktigt vart jag har mitt fokus just nu. Jag vill och jag kämpar för att gå ner de sista kilona jag vill få bort från min kropp och har därför ett något lågt energi intag och ett stort fokus på fettförbränning i form av löpning och aerobics (även morgonpromenaderna till viss del). Jag styrketränar för att också få ökad förbränning men kan inte ha lika stort fokus på att bygga muskler för det har jag inte energi till, det är en liten prioritering där. Men jag vill också bygga muskler och inspireras av alla olika styrkepass med olika fokus på olika kroppsdelar. Jag körde så förut men behövde mer energi för att orka öka och utvecklas vilket ledde till att jag inte gick ner i vikt, jag stod still iaf så det var skönt. Tanken är att lägga fokus på muskelutveckling när kilona är borta från min kropp men det kan inte hjälpas att jag ändå inspireras av alla dessa människor som lägger tid på olika pass för olika muskelgrupper och som får en snygg muskelutveckling.

Jag funderar att trots mitt förbränningsfokus lägga till ett pass med armträning i veckan utöver mina två pass som inkluderar hela kroppen. Lite extra armträning kan aldrig bli fel eftersom ett par vältränade armar är sjukt snyggt!

Inga kommentarer: