tisdag 26 oktober 2010

Isande

Träningsvärken kom som ett brev på posten verkligen. Shit att utfall med egen kroppsvikt + 18 kg samt lite benpress på enbart 80 kg (brukar ligga på 130-150 kg innan ställningen skakar så mycket att jag inte höjer mer) kan ge så mycket träningsvärk i ben och rumpa. Kanske löpningen med de snabba intervallerna plussa på en del och det är skönt att känna att benen och rumpan fått jobba lite iaf. Armarna och då främst delta känns riktigt möra idag också.

Imorse blev morgonpromenaden lite annorlunda då det var svinkallt ute så jag klädde mig som en michelingubbe med väska för att promenera till willys för lite storhandling. Skönt att handla tidigt på morgonen för det är så otroligt lite folk inne i butiken. Sedan på bussen hem med mina två stora papperskassar och en full väska var det skönt att det inte var så mycket folk åt mitt håll.

Riktigt tjockt blev det under jackan med långärmad tröja, fleectröja och halsduk. I vanliga fall sitter jackan löst men idag med alla kläder såg jag ut som en ballong på överkroppen =)

När vinden ligger på och det känns som att kinden ska förfrysa och snoret bara rinner för att det är så kallt känns vägen ganska så oändlig. 55 minuter promenad blev det och ett skönt uppvaknande på min lediga dag.

Inga kommentarer: