tisdag 12 oktober 2010

Övertygad

Nu har jag övertygat mig själv igen att löpning är bland det bästa som finns. Idag kände jag mig så lätt i benen, och ändå har jag träningsvärk men benen bara studsade och allt kändes så lätt. Jag valde att springa intervaller, ca 1,5 km uppvärmingsjogg dit och sedan 8 stycken 125 meters intervaller i full fart och till sist ca 2 km jogg hem. Jag älskar löpning för jag verkligen älskar att känna känslan av att jag är oövervinnerlig, att min kropp orkar prestera mer än vad jag trott, att jag kan andas in frisk luft i mina lungor och känna hur pulsen slår och höra fötterna trippa mot marken.
Jag var färgglad ute med rosa tröja under min svarta jacka men med en illgrön "buff" (typ pannband, halsduk osv.) från SLU där det även står "shaping the future" vilket jag är med och skapar som student =) Jag hade även reflexer runt benen i djurtema, ena hade hästar på sig och den andra är från SVA där det står "För god djurhälsa".

Imorgon är det upp och gå i gryningen igen, imorse hade jag sällskap av min man ♥

Inga kommentarer: