fredag 3 september 2010

Mål


Jag har aldrig vart så nära ett mål som jag är nu och ett delmål är redan uppnåt. Mina smaljeans/måljeans passar utan att magen kläms ihop och "fläsket hänger över". Jag kände för att kontrollväga mig för att se att det jag gör är "rätt" och att jag inte måste göra några förändringar i mitt upplägg. Allt går enligt plan och sen förra veckan har 1 kg försvunnit och 1 cm på magen (smal midja och under navel) =) På nästan 2 månader nu (kvar 2 dagar, började 5 Juli) har jag gått ner 8 kg och minskat 5 cm på alla mått runt magen, detta är något jag tidigare bara drömt om.

Helt "vanlig" kost har tagit mig hit, inga dieter. Kött, grönsaker, matvete för min del (pasta, ris kan man annars äta) men i en mängd som är minoritet på tallriken, min kost har en bas av kött och grönsaker och sedan stoppar jag inte i mig energirik mat mot kvällen för jag ser inte anledningen att ge den massa energi när jag ska gå och sova. Jag äter även 2 proteinrika mellanmål, 1 på eftermiddagen och ett på kvällen (nästan inga kolhydrater eller fett i dem). Detta är det som fungerat för mig tillsammans med lagom mycket motion efter de förutsättningar jag haft.

Inga kommentarer: