tisdag 14 september 2010

Bra Igår, Bra start idag =)

Gårdagen var en riktig toppen träningsdag. Löpning 37 minuter på morgonen, 60 minuter gym innan lunch som idag känns i rygg, axlar och ben (vilket jag älskar) samt 50 minuter promenad innan middagen.

Dagen idag startade lite jobbigare. Klockan ringde klockan 6 och jag vaknar till liv och känner en dunkande huvudvärk, framför allt bakom höger öga och över hela höger sida av huvudet. Pallar mig upp och drar på mig löpartights, tröja och jacka för att försöka springa bort huvudvärken.

Ute är det 8 grader varmt (kallt!) och det blir små rökmoln av mina andetag, jag börjar löpningen lugnt för att sedan orka öka mot slutet då huvudet gett sig lite. Fötterna springer över vattenpölar och gula löv på marken och totalt sätt så möter jag bara 2 personer under hela rundan, båda med hund. Det är bara jag och mina lugna andetag ute längst gångvägarna och när jag sätter mig på bänken utanför huset 38 minuter senare ser jag hur det ångar om hela kroppen. Efter lite magträning, stretch och dusch lägger jag mig brevid min varma man i sängen och väcker honom till liv. Mysig och riktigt härlig start på dagen.

Inga kommentarer: