tisdag 7 september 2010

Great

Snoret rinner, konstant! finns ingen hejd på det, samtidigt kittlas det nå fruktansvärt i näsan och halsen den är inte bättre den. Ändå är jag inte sjuk, sjuk i mina ögon är när man har feber och/eller är orkeslös pga av sjukdom, jag därimot är mest bara seg, typ lat pga av ledighet.

Trots att jag inte är sjuk så tänker jag inte träna idag, men imorgon, för då är det aerobicsdans och det kan jag ju inte missa. Dagens vila beror istället på något så roligt som "skadekänningar", detta har vart ett skit år för mig eftersom skador avlöser varandra. Inga jätte skador med flera veckors vilande (förutom benhinneinflammationen) men små överansträngningar. Nu är det knäna, främst vänster knä som jag låter vila. Redan igår under löpningen smärtade det runt knäskålen (även lite på höger) som blev något bättre efter ca 1,5 km då kroppen börjat bli varm men till och från under passet kom det tillbaka. Därför tänker jag vila med löpningen tills knäkänningarna är borta och istället ägna mig åt sådant som inte gör ont.

Idag segade jag mig upp ur sängen med hjälp av nya väckarklockan, Thank God, och ut på en morgonpromenad.

Seg som satan var jag men efter 45 minuer så kändes kroppen riktigt bra. Idag tänker jag därför plugga som en tok (skriva Journal, typ reflektions dagbok på akademiskt vis och seminarie anteckningar) och tvätta nu när jag faktiskt är "ledig".

Inga kommentarer: