måndag 13 september 2010

Lätt som en plätt!

Kanske det inte var att springa denna morgon men det var 37 minuter utan några känningar alls från knäna. Lite seg i benen var jag första 10-15 minutrarna men sedan rullade det på fram tills det var 200-300 meter kvar för då var jag riktigt trött. Nu har jag en bra index runda att försöka förbättra tiden på. Fram till slutet av Mars tänker jag bara springa 30 minuters turer 2-3 gånger i veckan för att behålla den befintliga konditionen eller om kroppen vill så får den bli bättre men jag tänker inte satsa på att springa längre turer pga begränsad tid på morgonen. Det känns ganska lagom att köra så tillsammans med dansen 3 gånger i veckan. Sen i slutet av Mars början på April då har jag tänkt att öka löpningen med längre turer och snabba upp tiderna (rejält!) för att sedan kunna köra ett par lopp under våren, sommaren och hösten.
Nu blir det lite plugg (skriver den där jäkla journalen) och sedan gym innan dagens föreläsning om fågeluppfödning =)

Inga kommentarer: