lördag 11 september 2010

Bra att vara jag

Jag blir ganska så sällan sjuk, jag kan skada mig men jag är sällan sjuk. När jag väl blir sjuk så har jag en sådan tur att det brukar sträcka sig till att jag blir förkyld och/eller får ont i halsen, alltså typ som den här veckan. Jag är även lyckosam med att sjukdomen aldrig varar speciellt länge. Denna gång så insjuknade jag i Tisdags efter att ha triggat igång det i måndags då jag tränade 2 pass och igår fredag så var jag åter igen frisk och pigg, tränade 2 pass och kände mig precis som vanligt, jävligt stark ;) Sist innan denna sjukdom (om man nu ens kan kalla det de) så var jag sjuk 1a veckan på året (vecka 1) och då var jag det i 4 dagar, sjuk på måndagen frisk på fredagen.
Jag tror att grunden till att jag lyckas hålla mig så frisk är sund kosthållning och vardaglig motion, allt ifrån promenader till tunga styrketräningspass och aerobics.

Gårdagens träning gick som jag hade hoppats på, super =) jag var stark och pressade som sjutton under båda passen vilket resulterade i en blöt Nathalie vilket Tim efter ett tag insåg var svett (han tog i mitt hår och frågade chockerande om det var svett eller vatten, haha)

Extremt trött var jag igår när jag kom hem så jag duschade, tog en kort skön kvällspromenad med min älskade och njöt sen resten av kvällen (tills jag somna framför filmen) tillsammans med min underbara man. Idag har jag ägnat mig åt pluggande :O men är allt annat än klar, det blir upp tidigt imorgon igen och sätta sig så det blir klart någon gång.
Nu ska jag nog tjata med mig mannen ut på promenix eller om han vägrar så kanske jag testar knät genom att testa springa lite.

Inga kommentarer: