måndag 2 maj 2011

Men åh!

Jag valde att ta en löparrunda istället för att gå trots att jag fortfarande är tvungen att springa i mina gamla utnötta löparskor (de nya kommer vilken dag som helst, skeppades i fredags). Funderade på om jag skulle ta pulsklockan men tänkte att jag bara skulle springa ett myslunkpass. Men fan! varje gång jag tänker så då blir det ett riktigt super bra pass. Tim kommenterade härom dagen att man är betydligt snabbare och piggare när man springer på eftermiddagen istället för på morgonen innan frukost som vi alltid annars gör och precis samma sak fick jag känna på idag. Hade jag haft den där nedrans klockan så hade jag säkert sprungit in på nytt personbästa för jag kände att jag verkligen kunde öka hela tiden och kroppen svarade på fartökningarna riktigt bra, superbt formbesked =)

Ska även snacka lite med Tim om de små (stora!) spirorna. Jag vill verkligen ha ett par välsvarvade ben och jag vet att det bara är träning som kommer ge mig det. Men, tung styrketräning som det kommer att krävas får en negativ effekt om man kombinerar det med mycket konditionsträning. Jag är inte villig att ge upp löpningen nu så jag ska diskutera fram något bra sätt att ändå träna för att få de snygga benen jag vill ha.
Förövrigt springer jag förtillfället i ett av de skönaste löpartightsen jag testat, från Nike. Min underbara snälla syster Louise lånade ut sina till mig då mina är storlek L och utan band att knyta åt så de sitter numera inte kvar när jag springer. Därför fick jag låna dessa av henne i storlek S fram tills att jag kan använda mina egna korta igen som jag fick av mina gulliga päron i julklapp. Helt underbart är det att igen kunna springa i ett par tights som faktiskt sitter kvar när man rör sig utan att jag behöver dra upp dem var 5e minut =)

Inga kommentarer: