lördag 7 maj 2011

Lördag

Denna dagen flöt förbi snabbt utan att egentligen innehålla så mycket. Jag struntade i att springa på morgonen utan låg och drog mig istället bredvid min underbara man. Innan lunch la jag istället löpningen och passade på med ett tempopass när jag ändå hade energi i kroppen från frukosten. Tempopasset blev riktigt lyckat och jag pinade på i en fart utanför min comfort zone men som samtidigt ger mig en mycket bättre hållning och framför allt ett bättre steg. Kortade ner min vanliga runda med 1,5 km för att orka och när jag kom hem igen var jag riktigt trött. Ska lägga in fler tempopass som inte är på morgonen för att öva på att springa i ett snabbare tempo, det tempot jag höll idag skulle jag villa ha en hel mil.

Fick mer frisk luft i form av en timmes promenad med min man till willys =) Har ätit efter diet fram tills middag idag och fram tills efter middag igår och har efter det svävat ut , igår med efterrätt och choklad och idag blev det en god tacogratäng till middag. Härligt att kunna vara hurtig tillsammans med sin partner, utan det hade det för oss nog aldrig funkat. Går vi inte så springer vi eller styrketränar ihop vilket ger kvalitet till förhållandet det också.

Insåg när jag kollade på kortet och även efter att ha sett mig själv i speglar och skyltfönster att jag faktiskt inte är tjockare än i mina ögon alla andra. Har smått börjat inse själv hur mycket smalare jag faktiskt är =)

Hade förövrigt på mig korta tights för första gången den här säsongen, skönt! Linne fick det dock inte bli utan satte på mig en långärmad funktionströja.

Inga kommentarer: