tisdag 10 maj 2011

Alla flickor utom jag

Efter påsken har jag ännu inte vågat ställa mig på vågen, jag har mätt mig runt magen men inte ställt mig face to face med vågen. Innan påsk hade jag när jag under onsdagen kollade en kvällsvikt på 65,7 kg och mätte då på kvällen 73 cm i midjan. Det gör jag inte längre. Midjan är på kvällen ca 75 cm och under naveln vill måtten bara inte bli mindre. Det känns som om jag svammlar i mörker och att "alla lyckas utom jag".

Efter en matkontroll då jag skrev ner allt jag åt på en dag gjorde jag i samråd med min älskade pojkvän en liten förändring som förhoppningsvis ska göra lite skillnad. Istället från vad jag hade gjort om jag inte pratade med honom så ökade vi intaget av kalorier med ca 100-150 kcal, hade jag inte pratat med honom hade minskat vart det enda alternativet. Nu äter jag enligt följande:
En proteinshake innan morgonpromenad. Gröt och kaffe med mjölk till frukost. "Mager" köttfärs med krossade tomater, grönsaker och bulgur till lunch. Proteinbar till mellis innan löpning. Omelett med räkor och grönsaker till middag. Kesella med funlight till kvällsmål.

Tim hävdar att in kropp kan ha gott in i "spar" och därför inte släpper på fler kilon och därför ökar jag intaget igen (minskade ca 2-3 veckor innan påsk).Jag tränar så pass mycket varje dag att jag behöver mina kalorier, även fast mitt huvud inte alltid säger så.

Inga kommentarer: