tisdag 10 maj 2011

Galet slut

Efter att ha vart ute och promenerat ca 55 minuter innan frukost och 40 minuter innan lunch blev det ytterliggare en promenad istället för löpning på över 60 minuter då min man frågade så snällt. Dock så blev vi ca 30 minuter in i promenaden utskällda av en hund som kom springande. Jag är inte (var inte iaf) rädd för hundar så jag brydde mig inte och ägaren ropade på den men den jäkla hunden sprang fram och bet mig i vaden! Blev först arg och sparkade efter den, dels rakt emot den och sen grus så den sprang iväg. Blev chockad och riktigt upprörd för så ska inte en hund bete sig. Och ägaren ska vi inte tala om som deffenetivt måste ha hört mig skrika men som inte brydde sig om att gå ut och be om ursäkt. Efter att jag lugnat ner mig 2 minuter gick vi till huset för att säga åt dem att de har en hund som bits. Lagom tills vi kom dit hade en man precis kommit med bilen och som efter att de gått in i huset och stängt dörren om sig trots att vi stod på tomten pallade sig ut för att prata med oss. Han bad hemskt mycket om ursäkt och menade på att detta aldrig hänt förut och att det var en gammal hund. Eftersom jag fått ett bett på benet fick vi hans nummer för om någonting skulle hända, dock så var hunden vaccinerad så det är bara att hoppas på att jag inte får en inflammation. Hade han inte kommit ut för att prata med oss hade jag utan tvekan anmält dem för så ska inte en hund göra, skälla är ok men inte bitas.
Bild: Google.se
Skulle kunna tro att den var någon bjässehund som var jätte skräckinjagande men faktum är att det var en liten rackare till hund. Typ som på bilden fast gråvit.

Bild: vovve.net

Inga kommentarer: