tisdag 3 maj 2011

Bromsa

Efter nästan 2 veckors ledighet så tappade jag mycket av min rutin att komma upp tidigt på morgonen. Då vaknade jag automatiskt pigg precis innan klockan 6 men nu är det segt igen. Imorse var det en otroligt seg Nathalie som rullade ur sängen med diverse träningsvärk i hela kroppen efter gårdagens gympass plus en huvudvärk på det. Pallade mig iaf upp och svepte en proteinshake innan löpardojjorna snörades på för en joggintur. Bara 1 plusgrad så under dagens löparrunda fick jag tänka på att bromsa för att inte springa för fort. Igår sprang jag lite för fort när det var lite för kallt så halsen tjocknade och det kom mest bara pip ljud, jag låg sen också och hostade 2 timmar efter löparrundan. För att inte det skulle hända dag la jag mig i ett väldigt bekvämt tempo och när jag väl var hemma igen var jag mest svettig och lite stel i benen, inte alls sådär död-trött som man annars kan bli efter man vart ute och sprungit =)

Inga kommentarer: