fredag 6 maj 2011

Fräsching!


Nu ser jag allt annat än fräsch ut, haha.
Löpning, skrivande av c-uppsats, gym och fläng på stan sätter sina spår vill jag lova. Passet på gymmet under lunchen gick toppen, har börjat med ett upplägg då jag börjar med isolationsövningar och till en början många reps för att sedan bli tyngre i syfte att verkligen bli varm och efter det bas övningar som involverar fler muskler. Till exempel vid benpass så börjar jag med benspark och curls för baksida lår och kör många reps tills jag verkligen inte orkar mer och sen kör jag knäböj och raka marklyft. Det har hjälpt mig att inte alla ha lika ont i knäna längre och kan till och med köra utan knästöd =) Det har också hjälp mig att få mer kontakt och betydligt mer mjölksyra i musklerna, dessutom känner jag att jag verkligen blir uppvärmd och kan förebygga skador.

Nu tänker jag ha "ätar dag" eller helt enkelt inte följa diet, bär i ugn med marschmallows, ett glas vin och chokladpraliner ska det framför en film tillsammans med min man. Imorgon lutar det åt att det blir löpning, vart sugen på det nu när vaderna slutat krångla =)

Inga kommentarer: