fredag 1 april 2011

Revansch

Kroppen kändes riktigt bra imorse, vaden ömmade lite pga av stelhet men efter lite massage och stretch så bestämde jag mig ändå för att prova på en liten löptur idag. Valde att springa en kortis på 30 minuter så det skulle finnas tillfälle att bryta efter vägen och gå hem om det skulle börja göra ont någonstans.

Lättnaden var stor när jag efter en kort uppvärmningspromenad började springa och kroppen, framför allt benen, kändes lätta. Ingen känning någonstans utan en pigg och lätt kropp som började pina på i ett riktigt bra tempo. Ville gärna springa långt eller möjligen intervaller men lyckades lägga band på mig själv och höll mig till planen om ett kort pass. Jag ville inte påfresta benen eller ryggen för mycket nu på en gång, för 2 dagar sen kunde jag knappt gå så 30 minuter var mer än lagom.

Hemma efter ca 30 minuter fick kroppen sig en rejäl stretch och nu ska den få vila från löpning i 2 dagar. Nu ska jag till gymmet för veckans sista pass där det ska fokuseras på länd, jag måste bygga upp den för att minimera risken för skador i framtiden.

Inga kommentarer: