onsdag 13 april 2011

Skönt ibland

Jag gillar att springa dels för att de passen går relativt fort, man är effektiv och bränner mycket. Sen kommer i och för sig endorfinerna och känslan av att jag klarar allt fram när man springer vilket är en riktigt härlig känsla.
När jag springer har jag aldrig någonting i öronen. Jag gillar att höra fåglarna kvittra, mina fötter när de slår mot marken och min (förhoppningsvis) lugna andning.
Ibland där emot som tex idag så var det riktigt skönt att gå, trots att det tar betydligt längre tid att komma upp i en hyfsad förbränning jämfört med löpning. När jag går tycker jag faktiskt att det är ganska skönt att ha lurar i öronen med någon bra insappad radiokanal. När jag går kan jag fokusera på att lyssna, jag har svårt med det när jag springer, det är skönt att gå och fånflina för att de säger något kul i radio.

55 minuter radiolyssnande promenad blev det denna morgon, skön avlappnad start på en onsdags morgon =)

Inga kommentarer: