tisdag 19 april 2011

Från toppen till botten

Temperaturen hade från gårdagens 10 plusgrader klockan 6 på morgonen gjort en helvändning till nollgradigt idag. På med de dubbla tightsen och pannband igen för att inte frysa sönder under joggingturen. Frost var det under många partier och det kändes som om kroppen inte riktigt uppskattar när det går mot kallt igen. Kunde springa på bra två tredjedelar av rundan men efter det ville inte riktigt kroppen jobba något mer. Det kändes tungt och motigt sista biten och tanken på att ge upp och vila från löpningen resten av veckan låg och gnagde. Men knäpp som man är så vänder tankegångarna så fort man kommit hem och pustat ut. Istället för att tänka på vila från löpningen resten av veckan bubblar tankarna om att imorgon då jäklar ska jag springa rundan betydligt snabbare än idag.

Har på senaste tiden för övrigt märkt att när jag äter och framför allt precis efter jag ätit så blir det ett rejält pump i mina ådror på armarna. Skit skumt men lite kul att de hoppar fram av att jag äter =)

Inga kommentarer: