söndag 10 april 2011

Formen

Trodde aldrig att jag skulle våga lägga upp en sådan här bild förrän jag nått den form jag strävar efter men what the häck! det är ju inte osynligt direkt även med kläder på.

Detta är formen 9/4-2011 och vikten står på stadiga 66,0 kg men nedåt ska det. Midjemåttet är 74 cm och måttet 2 cm under naveln är ca 87 cm. Till sommaren ska det vara helt andra siffror!

Förändringarna som blir nu är dels träningen och sedan min frukost och lunch. Yoghurten har kapats bort från frukosten och ersatts med 0,5 dl vanilj proteinpulver i gröten och lunchen är de flesta dagar i veckan ägg, räkor alt. kalkon, paprika (i omeletten om det görs) och sallad men ibland blir det köttfärs för att inte göra kroppen van och bekväm med det den får i sig. Jag räknar inte kalorier dagligen men har räknat när jag gjort mina kostscheman. Dagar då ägg och räkor finns på lunchmenyn ligger totalt kaloriintag på ca 1300-1350 kcal och dagar med köttfärs på nästan exakt 1500 kcal. Jag har "njutardag" 1 gång i veckan då intaget höjs något, oftast i form av lite lösgodis till kvällen =)

Träningen blir som innan styrka 3 ggr i veckan men löpningen kommer bara hålla sig till 4 dagar varav 2 av dem intervallpass, det är för att mina ben måste få återhämta sig lite mellan alla pass. Resterande 3 dagar utan löpning är det 60 minuter promenad som gäller innan frukost. Utöver den här träningen där cardion ligger före frukost blir det minst 45 minuter promenad minst måndag till och med fredag men gärna söndag också.

Nu ska jag kämpa på med detta och hoppas att resultaten ska börja synas. Jag får utvärdera nästa vecka och se hur det har gått =)

Inga kommentarer: