torsdag 31 mars 2011

Hur mycket ger jag?

Hur mycket satsar jag egentligen för att nå mina mål? Ger jag verkligen allt för att nå det mål jag har?

Det är lätt att säga att "jag ger allt", "nu satsar jag allt", "jag kämpar 100%" osv men är det verkligen 100%? Lina Kuijl beskriver i ett av sina inlägg om just detta och hur man måste ta och bestämma sig vad sin äkta siffra är och hur mycket man är villig att faktiskt kämpa.

Jag försöker finna min äkta siffra för just nu känns det som att jag inte är på samma raka spår längre. Jag har satsat mycket, det har vart på 100% för annars hade jag aldrig gått ner mina hittills 21 kg. Många skulle nog säga att jag fortfarande ger 100% andra inte, det beror självklart på vad man jämför med.
Vanlig syn hemma hos mig, eller vardaglig syn. Städar bara bort dem när vi ska ha besök.

Min Äkta siffra ligger nog för tillfället runt 75-80% (7,5-8 på en 10 gradig skala). Träningen går bra men det händer att jag "fuskar" och inte tränar det som är planerat. Kosten följs definitivt till max 80% då det händer att jag fuskar med något litet (oftast väldigt litet) eller har 2 fuskdagar i veckan istället för 1. Mitt största problem med kosten är också att jag ofta blir sugen på saker, det kan vara vad som helst och då kan det hända att jag förutom att äta min kost smakar på Tims och/eller tar en tugga av något bara för att.

Jag måste få in mig själv på mitt raka spår igen och få mer konkret inspiration. Nu försöker jag inspireras på bloggar men jag känner för tillfället att det inte räcker. Första steget blir att prata med Tim, han brukar ge mig stöd och en del inspiration. Vi måste även prata om mina mål och kanske även hans.

Sen gäller detta citat. Jag stöter ofta på det och får ibland lite motstånd eller mycket ifrågasättande vilket snor mycket energi och kan ibland även få mig att tvivla på mina egna drömmar.....

Inga kommentarer: