söndag 27 mars 2011

Utmana!

Jag känner att jag behöver lite push och energi till min träning och vardag samt att träningen är i behov av lite variation. Framför allt så behöver jag lite utmaning som gör att sådant jag gärna hoppar över faktiskt blir av, tex en rejäl stretch för mina ben.

Därför kommer jag testa på en gammal metod jag använde mig av för ca 1,5 år sedan och som jag hoppas att jag inte kommer lägga av med om 2 veckor eller så. Det är dags för "veckoutmaningar" som inte alla gånger är av de svårare slagen men som ändå förhoppningsvis ökar på viljan att vissa pass faktiskt blir av.

Utmaning vecka 13 är:
  • 5 Löp-pass varav 2 intervallpass
  • 3 Styrkepass
  • 3 gånger under veckan sak ordentlig djup stretch (ca 15-20 minuter) av ben genomföras
  • 3 Tunga pass för mage
  • MAX 1 "fuskdag" för kosten
Största utmaningen kommer dock bli att båda mina intervallpass som jag vill lägga före frukost ligger planerade på dagar då jag börjar 1 timme tidigare än vanligt. Utmaningen kommer bli att verkligen ta mig ur sängen innan klockan 6 för att springa ut genom dörren senast 06.00 för att hinna. Mitt knep för att det ska fungera är att frukosten ska gå riktigt fort att göra och att kaffet inhandlas på universitetet istället för hemma.

Nu jäklar ska jag köra så det ryker =)

Inga kommentarer: