torsdag 31 mars 2011

Det visar sig

Jag är extremt mycket bättre i ryggen idag, den känns knappt alls. Det beror till största del av att jag vilade från löpning idag samt annan påfrestande träning, stretch för benen (tror det dels kommer därifrån) och massage av de ömmande musklerna i området.

Träningspasset igår med högreps för benen känns i baksida lår idag på ett alldeles förträffligt sätt med en alldeles lagom träningsvärk (om det nu finns ett lagom när det gäller träningsvärk). Jag vill inte ge mig själv en sån där mardrömsaktig träningsvärk i benen, som jag annars gillar, nu när jag sprinegr så mycket som jag gör. Det pga att jag av tidigare erfarenhet vet att jag inte klarar av det då benen dag efter dag då bara känns mer utslitna och trasiga. I magen har jag också fått ett kvitto på att gårdagens träning var bra. Det är en härlig träningsvärk i hela magen, inte bara i "mitten" utan även i sidorna.

Kroppen har förutom promenaden imorse fått vart med om ytterligare en promenad och mer tror jag inte att det blir för idag. Alldeles lagom för min kropp idag och förhoppningsvis kommer kommer den kännas precis som vanligt imorgon, jag kan iaf hoppas.

Inga kommentarer: