måndag 14 mars 2011

psykiskt blir fysiskt

De senaste dagarna har jag fått känna på hur psykisk stress verkligen påverkar kroppen fysiskt, hur jag trots att jag sovit tillräckligt mycket och rört på mig lite om dagarna ändå är helt slut i kroppen. Mitt huvud behöver lite variation för att må bra, nu sitter jag med samma arbete från klockan 9 till 20-21 eller ännu senare och jag känner mig slut i kroppen. Imorgon är det deadline och efter det ska jag vila, ser verkligen fram emot att få umgås lite med Tim, inte bara komma hem och direkt gå och lägga sig.

Startade förövrigt dagen idag på ett riktigt bra sätt, löpning 40 minuter i dimma och duggregn, det tycker jag är riktigt skönt att springa i. Andningen känns så mycket skönare när det är fuktigt i luften så det tog jag vara på och sprang på lite snabbare än vanligt =)

Inga kommentarer: