lördag 5 mars 2011

Plusgrader

Plusgrader och strålande solsken idag så varför inte njuta av detta med en joggingtur tänkte jag imorse. Efter en riktig mysfrukost med nybakt surdegsbröd från ett bageri i stan for Tim iväg för grupparbete och jag blev ensam kvar hemma då jag ska träffa min grupp imorgon. Valde att köra igång med satsningen på löpning redan idag eftersom det var så fint väder. Äntligen gick det att springa utan vindbyxor i bara tights utan att frysa och enbart långärmad träningströja och vindjacka räckte på överkroppen tillsammans med pannband på skallen.

Sprang efter en ny index runda jag tänkt att ha och den blir alldeles lagom. Dagens tid blev 36 minuter och den tänker jag slipa rejält under våren. Var riktigt nöjd med tiden med tanke på att jag inte konditionstränat under hela vintern mer än promenader och lite då och då på crosstrainern.

Inga kommentarer: