söndag 20 mars 2011

6e pass i solen

Det fick bli ett 6e löppass denna vecka i solen. Vaknade vid 8 och ville inte ligga kvar i sängen så medan mannan sussade vidare drog jag på mig de nytvättade träningskläderna för ett sista pass löpning denna vecka. Hade det inte vart för morgondagens ofrivilliga vila så hade jag valt att vila men imorgon ska jag sitta på en buss från universitetet klockan 8 vilket gör att jag inte hinner springa såvida jag inte går upp klockan 5. Låter benen vila istället under morgondagen och satsar igen på tisdag med löpningen.

Inte nog med att jag fick vara ute i solen under morgonlöpningen så fick jag med mig mannen ut på en promenad i solen innan lunch =) Otroligt mysigt att kunna njuta av varandras sällskap på det sättet. Lagade efter lunchen ihop en kladdkaka och bjöd över syster Louise på lite fika mitt i tentaplugget. Skönt att kunna unna sig lite kladdkaka en dag när man tränat ordentligt =)

Inga kommentarer: