måndag 29 november 2010

Ytterligare

Nu börjar ytterligare en dag gå mot sitt slut och det ska bli så skönt att få lägga sig och sova. Idag när jag som vanligt kollade på Biggest loser på kanal 5 klockan 19.00 var det en ung tjej jag tyckte så synd om och som jag kunde känna igen mig själv i när hon deltog i en frågestund tillsammans med Biggest loser coacherna. Hon var ordentligt överviktig men ställde sig upp mitt bland alla människor för att fråga om hon kan lyckas bli smal då alla berättar för henne att hon inte kan det, att hon är stor och att så kommer det att va.

Hon hade så länge blivit retad för sin vikt och så länge hade folk berättat för henne att hon aldrig skulle kunna bli "lika smal som alla andra" att hon själv till slut trodde på det. Precis som Jillian Michaels sa kände jag för henne, att självklart att hon kan, alla kan, alla kan så länge man vill! Jag har också fått höra att jag inte kan bli smal, eller lika smal, men så är inte fallet för jag jag kan, för jag vill. De som inte kan är de som inte heller "vill" eller som inte verkligen anstränger sig till 100% för att lyckas. Vägen är lång och den är jobbig men den är helt klart värt det.

Första kvinnliga vinnaren av Biggest Loser, hon kunde!

Inga kommentarer: