måndag 22 november 2010

Måndag = Ben

Jag gillar att köra ben på måndagar för då har de flera dagar på sig att återhämta sig innan fredagen som innehåller rygg och då marklyft. Jag fick med mig mannen till gymmet så jag slapp sitta ensam på bussen fram och tillbaka utan fick pratsällskap där. Benen och speciellt rumpan piskades idag med PB i både benpress (ställning inte maskin) och raka marklyft, när mina nypor blivit starkare kommer det komma PB efter PB i den övningen känner jag. Körde lite kardio sen bredvid mannen som också lagt in det i sitt schema och avslutade hela passet med 2 set av hantellyft åt sidan, bicepcurls i CC och tricep pushdown i CC. Fick lite teknik hjälp av Tim (mannen) för att verkligen få med mig hela triceps när jag kör det för jag har lätt för att inte aktivera den nedersta delen av muskeln.

Tänkte nästa vecka göra en halvtids utvärdering av min "minideff" men jag kan avslöja att det går riktigt riktigt bra. Min balans mellan träning och kost verkar vara "perfekt"(om det nu finns) och kläderna börjar sitta lösare och lösare. Mina gymbyxor som vanligtvis sitter åt lite i benen precis efter tvättning satt nu löst efteråt och då hade jag även tumlat dem. Ådror börjar sakta men säkert också komma fram på armarna vilket bevisar att min fettprocent blir lägre =)

Inga kommentarer: