måndag 15 november 2010

Tips

Tänkte ge 2 tips på proteinpulver som jag verkligen tycker är de absolut godaste av de jag testat hittills.
Dalblads Whey Class+ i smaken choklad är den absolut godaste proteinshaken jag smakat i choklad smak. Den påminner lite om mjölkchoklad och är riktigt riktigt mumsig när den blandas i mjölk vilket jag alltid gör när jag tar det som mellanmål på eftermiddagen.

Fairing Complete protein 3 i smaken blåbär/vanilj är helt otrolig, jag har aldrig gillat proteinpulver i likande smaksättningar men denna är riktigt god. Jag har gjort fluff på den tillsammans med bär och ska imorgon testa göra smoothie på detta pulver tillsammans med lite mjölk och bär (hallon och blåbär).Pricken över i:t är att den med sin sammansättning av 2 olika protein (vassle, kasien) samt höga halt av lactoferrin som gör att näringsvärdet är riktigt bra =)

För mer information om de enskilda produkternas exakta näringsvärde kolla produkternas hemsidor (googla). Priset på dessa produkter ligger på ca 200-250 kr/kg

Inga kommentarer: