måndag 30 augusti 2010

Perfect Monday

Idag började allvaret och studier rivstartade med föreläsningar. Fick köra i racerfart inne på gymet under lunchen för jag åt innan (det också i racerfart) och skulle hinna igenom hela kroppen var det tänkt. Körde 3 benövningar (knäböj, insida och utsida kördes), 2 rygg varav en är en ny favorit - T-bar, riktigt mycket kontakt mellan skulderbladen (2a övningen var latsdrag), 2 bröst (dips och peck-deck), 4 axlar (dragmot hakan, militärpress med stång, framåtlutande flyes för baksida och "fjärilen"), 2 biceps (hantelcurls och "21an") och 1 triceps eftersom jag kört dips (tricep pushdown med rep). Jag han sedan inte mage och ländrygg som jag hade önskat då tiden rann iväg.

Fortfarande småsvettig (eftersvettades i en evighet) shoppades det lite på stan så nu har jag köpförbud, jag vill ha några tusenlappar kvar på kontot ett tag till. Underkläder, en skön (billig! se bild till höger) tröja i liten storlek, det tar sig! och en ny liten smidig och stilren träningsväska (ja, jag ska nu göra mig av med ett par gamla har jag tänkt). Hemma svidade jag om till löparkläder och tog ett lugnt kort pass, första passet sedan 1 ½ vecka, skönt.


Testade köpa hem vanilla- och cherry coke zero som jag hittade på ica i stan. Både jag och Tim gillar orginal smakerna och blev absolut inte besvikna på dessa kalorifria läckerheter, härligt att det finns goda "no sugar" alternativ.

Inga kommentarer: