måndag 9 augusti 2010

Nytt och nytt

"Nya" träningsupplägget är egentligen inte så nytt för mig, istället är det återinförande av gamla träningsfavoriter. Äntligen ska jag tillbaka till gymet, två dagar i veckan ska jag köra nu i obestämt antal veckor framåt, det beror på hur kroppen svarar på fettförbränningsträningen.

Löpning blir det fortfarande 5 dagar i veckan fram tills sista Augusti då det är dags för studier och andra roliga träningsformer på friskis och svettis (aerobics =) ). Löppassen ska innehålla 1 intervallpass där det gäller att springa så snabbt som möjligt i 20-30 sekunder sedan gång/lätt jogg i ca 60 sekunder vilket upprepas 10-15 gånger. Det ska sedan innehålla 1 fartlekspass med fokus på teknik vilket innebär att springa på i ökad takt (springa snabbt) men med bibehållen teknik (fokus på den) i ca 400-500 meter för att sedan jogga i "normal" takt lika lång sträcka för att sedan upprepa ca 10-15 gånger. De 3 övriga passen blir valfri distans över 5 kilometer vilket jag väljer beroende på hur veckan i övrigt är upplagd och dagsformen.

Imorgon ska jag nog inleda den här veckans träning med mycket träning under en och samma dag. Intervall löpning är inplanerat och sedan cykel till och från gymet (ca 30 minuter enkel resa) samt gym =)

Inga kommentarer: