måndag 16 augusti 2010

Gotte tips =)

Lite gottis tips för den som är sötsugen men inte vill stoppa i sig massa onödigt socker och som vill hålla nere på kalorierna. Dessa är mina favoriter som jag vill delge =)


100 gram hallon innehåller bara 30 kcal och 6 gram kolhydrater och fungerar som insulin sänkande i kroppen. Riktigt gott att äta som de är eller till kesella eller keso.


Läkerol innehåller ca 3 kcal per styck (olika för olika smaker och detta är giants) och smakar lika gott som godis =) smaken raspberry licorice smakar ungefär som hallon/lakris döskallarna som finns i godis hyllan. Salmiak är suverän för den som älskar saltlakris


Pepsi Max, Cola Light, Cola zero samt några andra sockerfria drycker är ett gott alternativ till läsk (för den som är torsk på det annars rekomenderas Loka eller ramlösa). Inte vill man väl dricka sina kalorier.

Självklart uppkommer debatt om sötningsmedel eller ej men detta är MINA tips och själv konsumerar jag sötningsmedel. Jag propagerar varken för eller emot, alla får ha sin egna uppfattning och tro och ska därför inte propagera mot mig och min "tro".

Inga kommentarer: